Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Κρουαζιέρα: 1,6 εκατ. επιβάτες το οκτάμηνο στον Πειραιά




Αυξημένα τα επίπεδα διακίνησης πλοίων και επιβατών - σημείωσε αύξηση 28,6%
Κρουαζιέρα: 1,6 εκατ. επιβάτες το οκτάμηνο στον Πειραιά
Κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι του Πειραιά
εκτύπωση  
 Τους υψηλούς ρυθμούς διατηρεί η κρουαζιέρα καθώς στους 1.611.429 ανήλθαν οι επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά το οκτάμηνο του 2011, σημειώνοντας αύξηση 28,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Από αυτούς οι 1.309.681 είναι επιβάτες transit, που την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2011 εμφανίζουν αύξηση 37,5% σε ετήσια βάση. Η διακίνηση των πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας παρέμεινε σε αυξημένα επίπεδα και τους μήνες του καλοκαιριού, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) το πεντάμηνο του 2011 η αύξηση των αφιξοαναχωρήσεων των επιβατών κρουαζιέρας ήταν 29,69%, φθάνοντας τις 567.085 έναντι 437.274 το 2010.
Με βάση εκτιμήσεις του Οργανισμού, οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων εμφανίζουν αισθητή άνοδο τη φετινή χρονιά, καθώς τα προγραμματισμένα δρομολόγια για το 2011 ανέρχονται σε 962 κρουαζιερόπλοια έναντι 823 το 2010, αυξημένα κατά 19%, ενώ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1.000 αν ληφθούν υπόψη και οι προσεγγίσεις μικρότερων εταιριών. Αντίστοιχα η αύξηση των επιβατών λόγω της κρίσης στις χώρες της Βόρειας Αφρικής, αναθεωρήθηκε από 12% σε 20%, σε σύγκριση με πέρυσι.
Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι η αύξηση προσεγγίσεων που παρατηρείται στην Ελλάδα οφείλεται τόσο στο ότι η χώρα αποτελεί τον δημοφιλέστερο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, όπου τα τελευταία δέκα χρόνια παρατηρείται «έκρηξη» της κρουαζιέρας, όσο και στις ακυρώσεις δρομολογίων από τις ταραχές στις χώρες της Βόρειας Αφρικής. Θέμα ωστόσο αποτελεί το πώς η πόλη «εξυπηρετεί τα πλοία», χάρη στο φαινόμενο του «κλειστού» από διαδηλώσεις κέντρου της Αθήνας, αλλά και τα προβλήματα από τις απεργίες και τα επεισόδια που έπληξαν και τα κρουαζιερόπλοια στα μέσα Ιουλίου.
Εν τω μεταξύ, με αφορμή την αναχώρηση του τελευταίου ανενεργού πλοίου (Ροδάνθη) από την Ακτή Μιαούλη στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά, απελευθερώθηκε ο λιμενικός χώρος από ανενεργά πλοία, τα οποία εμπόδιζαν την ανάπτυξη νέων έργων στην περιοχή. Με αποφάσεις της Διοίκησης του ΟΛΠ το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής (Αγιος Νικόλαος, Ακτή Μιαούλη) θα μετατραπεί σε ζώνη κρουαζιέρας. Από το Ελεγκτικό Συνέδριο έχουν εγκριθεί ήδη τα σχεδιαζόμενα έργα προϋπολογισμού επτά εκατ. ευρώ και η έναρξη των εργασιών αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές Οκτωβρίου, με ορίζοντα παράδοσης στις αρχές Μαΐου και πριν την έναρξη της νέας περιόδου κρουαζιέρας.
Ταυτόχρονα μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η εφαρμογή όλων των αναπτυξιακών έργων της περιοχής (ανακατασκευή «Παγόδας» και μετατροπής της σε Ξενοδοχείο πέντε αστέρων, απελευθέρωση χώρων από παλαιά κτίσματα, νέος διεθνής σταθμός διέλευσης κρουαζιέρας, νέες θέσεις στάθμευσης), για την αναβάθμιση της περιοχής.

Επίσης παραδόθηκε η τελευταία μελέτη για τις ενοποιημένες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις της Ακτής Ξαβερίου - ΟΛΠ, η οποία είχε συμπεριληφθεί στην τελική Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), για το έργο κατασκευής του Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου στην Ακτή Λέοντος (Παλατάκι) του Πειραιά, καθώς και για την επέκταση του λιμένος κρουαζιέρας. Η μελέτη αποστέλλεται στο ΥΠΕΚΑ για την έκδοση της συμπληρωματικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των έργων στο τέλος του 2011.

http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=418589&h1=true

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου