Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Υπό πίεση παραμένει η Cosco

Η απόφαση της Cosco να σταματήσει τις πληρωμές ναύλων σε αρκετούς εφοπλιστές τις τελευταίες εβδομάδες, προκειμένου να επιτύχει καλύτερους όρους για την ίδια, κινδυνεύει να στιγματίσει τη φήμη της στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, αναφέρει το Ρόιτερ. Τουλάχιστον ένα πλοίο της κινεζικής εταιρίας έχει ακινητοποιηθεί και απειλείται με περισσότερες κατασχέσεις λόγω των χρεών της. Πολλά από τα συμβόλαια με εφοπλιστές, τα οποία τώρα επαναδιαπραγματεύεται η Cosco, είχαν συναφθεί το 2008, όταν η μεγάλη ζήτηση για εμπορεύματα της Κίνας είχαν οδηγήσει τα ναύλα στο ύψος των 100.000 ευρώ την ημέρα, ενώ σήμερα τα ναύλα έχουν μειωθεί στις 18.000 ευρώ την ημέρα.

«Πρόκειται για εμπορικές διαφορές, τις οποίες αντιμετωπίζουμε», δήλωσε στέλεχος της Cosco στο Ρόιτερ, προσθέτοντας: «Η ρευστότητά μας είναι καλή και η ανάπτυξη της εταιρίας είναι φυσιολογική». Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Baltic Exchange στο Λονδίνο, το οποίο δημοσιεύει τους παγκόσμιους δείκτες αναφοράς για τα ναύλα, ζητά να υπάρξει γρήγορη αντιμετώπιση του θέματος. «Ανησυχούμε και θεωρούμε ότι οι πληρωμές των ναύλων πρέπει να γίνονται έγκαιρα με σεβασμό των συμβάσεων και κάθε πρόθεση επαναδιαπραγμάτευσης ενός συμβολαίου πρέπει να γίνεται ανεξάρτητα από αυτό», δήλωσε ο κ. Τζέρεμι Πεν.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρίας DryShips κ. Γιώργος Οικονόμου, στον οποίο η Cosco καθυστερεί πληρωμές, δήλωσε χθες στην εφημερίδα Financial Times ότι εξετάζει όλα τα μέσα για να διεκδικήσει τις απαιτήσεις του, όπως είναι η ακινητοποίηση πλοίων της Cosco και η προσφυγή στη διαιτησία, ενώ διατηρεί γραμμές επικοινωνίας για να λυθεί το ζήτημα με φιλικό τρόπο.

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_25/08/2011_403471

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου