Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Αφιέρωμα στον σερ Β. Μαρκεζίνη για διορατικό βιβλίο


Στην Ελλάδα γνωρίζουμε τον σερ Βασίλειο Μαρκεζίνη για τις γεωπολιτικές του αγωνίες γύρω από τα εθνικά μας θέματα, το συγγραφικό του έργο και τις δημόσιες παρεμβάσεις του.


Στην Ελλάδα γνωρίζουμε τον σερ Βασίλειο Μαρκεζίνη για τις γεωπολιτικές του αγωνίες γύρω από τα εθνικά μας θέματα, το συγγραφικό του έργο και τις δημόσιες παρεμβάσεις του.
Ομως οι Βρετανοί (που τον θεωρούν πνευματικά δικό τους, όχι μόνο ως "σερ" αλλά και ως καθηγητή της Οξφόρδης, του Κέιμπριτζ και άλλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών πανεπιστημίων) είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με την πλευρά του νομικού, στοχαστή και αναλυτή του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Με αφορμή την τραγωδία της Νορβηγίας και τον κοινωνικό αναβρασμό στη Δυτική Ευρώπη, οι Tάιμς του Λονδίνου είχαν χθες ολοσέλιδο αφιέρωμα σε μια πρόσφατη πραγματεία του Β. Μαρκεζίνη με τίτλο "Το Καλό και το Κακό στην Τέχνη και στο Δίκαιο" (Good and Evil in Art and Law, εκδ. Springer).
Τα δικαιώματα
Το βιβλίο γράφτηκε το 2007, αλλά σύμφωνα με τον δημοσιογράφο των Τάιμς, Εντουαρντ Φενέλ, "εκπλήσσει για τη διαισθητική του ενόραση για τα γεγονότα που συγκλονίζουν τις δυτικές κοινωνίες μας τους τελευταίους μήνες, όπως η μαζική δολοφονία της Νορβηγίας και οι πρακτικές των ταμπλόιντ (σ.σ.: βλέπε σκάνδαλο υποκλοπών της "News of the World").
Ως νομικός με ανθρωπιστικές καταβολές, ο "σερ Μπάζιλ" (όπως τον αναφέρουν οι Τάιμς) υπερασπίζεται το δικαίωμα προστασίας των "κακών" ως απαραίτητο συστατικό μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την τάση της βρετανικής κυβέρνησης να προτάσσει τα δικαιώματα των θυμάτων (κάτι που επιβεβαιώθηκε από τις δρακόντειες ποινές που επιβλήθηκαν προχθές σε δύο 20χρονους χρήστες του Facebook, για υποκίνηση ταραχών).
Ο Β. Μαρκεζίνης χαρακτηρίζει λάθος την κριτική που ασκείται τελευταία στο δικαστικό σύστημα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ακόμη και των εγκληματιών, οι οποίοι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται μανιχαϊστικά, αλλά ως πολυσύνθετες προσωπικότητες με κίνητρα που αξίζουν διερεύνησης.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου